Friday 3 February 2012

: WASIAT NABI ADAM AS :

: WASIAT NABI ADAM AS :
1. ♥ Jika kamu hendak berbuat sesuatu, tetapi "HATI"mu GELISAH kerananya, maka JANGANLAH kamu teruskannya.

>>> Sewaktu aku memakan buah khuldi, hatiku telah bergoncang & gelisah.

2. ♥ Jika kamu hendak berbuat sesuatu, TELITILAH kesudahannya.

>>> Sekiranya aku memikirkan tentang kesudahan akibat memakan buah tersebut, sudah tentu aku tidak akan memakannya.

3. ♥ Jika kamu hendak berbuat sesuatu, BERBINCANGLAH dengan orang yang arif.

>>> Sekiranya aku dahulu berbincang dengan malaikat, sudah tentu diberitahukan kepadaku agar aku tidak memakan buah yang terlarang itu.

* Riwayat dalam Syarah Hadis 40 Imam Nawawi.
✔ Ingat ♥ Rasulullah صلى الله عليه وسلم, amalkan sunnahnya ƒc. سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم Dialu-alukan untuk share. JazakumuLLah a'nna khairal jaza'

No comments:

Post a Comment

korunk yg ke :

->

Now we're friend